tirsdag den 17. april 2012

Hjælp Hjælp ... søges

Vi har besluttet at tøsebarnets værelse lige skal have en opdatering da hun jo egentlig er vokset en del. Spejl og div andre ting passer ikke længere i højden og i den forbindelse bliver værelset også kige malet (håber på weekenden).

I den forbindelse kunne jeg rigtig godt tænke mig at dekorere den ene ende væg med et motiv lignende dette:


Nu kommer det store spørgsmål - hvad farve skal jeg vælge?

Jeg havde en klar ide om det første billede da jeg startede men lavede den anden lidt for sjov. Det var virkelig dumt for nu kan jeg faktisk godt lide dem begge to.

Hvilken en er din favorit og hvorfor?

28 kommentarer:

  1. Den første, fordi jeg elsker gul og lilla sammen :)

    SvarSlet
  2. Nummer to - den er simpelthen så lys og forårsagtig...

    SvarSlet
  3. Jeg kan godt lide den første. Det er som om farverne er mere varme. Og så er gul og lilla sammen bare rigtig flot :)

    SvarSlet
  4. Jeg synes også den første er bedst. Den er dejlig varm og imødekommende og farverne er utroligt flotte sammen... :o)

    SvarSlet
  5. Jeg stemmer også på den første, de farver er da bare fantastiske sammen, og den er varm og imødekommende - nr 2 er også vildt sød, men personligt synes jeg den er for fersk i farverne til en hel væg ;-)

    Kan desværre ikke hjælpe mht maling, men følger lige med her om andre har gode råd i den retning, da jeg selv drømmer om at male en væg på ungernes værelser :-)

    Kh Karina

    SvarSlet
  6. Selvom gul og lilla i forening er nogle af mine absolutte yndlingsfarver, så er jeg i dette tilfælde mest til den sidste. Den virker lysere, friskere og mere forårs/sommeragtigt og giver mig lyst til at springe rundt ude i skoven og lege og klatre i træer ;-)
    MVH Rikke

    SvarSlet
  7. Jeg kan bedst lide den første,men når det er til en væg havde jeg valgt nummer 2 fordi den er lysere i farven.

    SvarSlet
  8. Jeg kan os godt lide begge billeder - men hvis jeg skulle vælge ville det blive nr 2, da det er lidt lysere og jeg ville tro billede nr 1 ville blive for mørkt i længden :)

    SvarSlet
  9. Jeg vil også sige den er svær, billederne er virkelig søde på hver deres måde. Den første minder mig om når jeg kigger på farverne om en tidlig morgen hvorimod det andet billede højlysdag.. Men jeg tænker, hvorfor kombinere du ikke de to tegninger? Ligger flere mørke (farverne foroven) skygger på billede nr 2, og måske gør Bambi lysere..? Den gule farve som du har anvendt som himmel kan du også give himlen lidt i baggrunden på billede 2. På denne måde opnår du lidt for begge billeder:) For som også flere skriver, er jeg enig med dem i, at hvis du bruger billede et til en væg, risikere du bare at væggen bliver alt for mørk og ville være synd:)

    Håber du kan bruge til noget...

    SvarSlet
  10. Jeg ville snuppe nr 2. Den er så fin fordi den passer sammen med en masse andet, da den ikke er så låst som nr 1 i farverne. Og så er den lysere, lettere - indbyder til leg og dans. Perfekt til en tøseværelse :-).

    SvarSlet
  11. Den sidste! Den er mere lys og "glad" jeg synes den anden bliver meget mørk

    SvarSlet
  12. Den sidste.. synes lidt at bambi (?) bliver væk ved den første..

    SvarSlet
  13. Helt klart nr. 1 - den er klarest i farverne :0)

    SvarSlet
  14. Jeg er helt vild med farverne i den første, så den får min stemme :)

    SvarSlet
  15. HELT KLART NR 1!!!! :-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
  16. Jeg er mest til den sidste, tror den første bliver lidt for mørk på en hel væg..eller måske kunne an bytte den lyserøde ud med den lyse lilla fra øverste billede? De er rigtig fine, lidt i samme fine stil som plakaterne fra SneDesign, hun laver også fototapeter til børn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ville lige finde et link til dig på det wallpaper SneDesign, men det har du vidst allerede set ;) Det er selvfølgelig ikke i samme farver, tænkte bare det var nemt og ikke meget dyrere end at købe maling m.m. :)

      Slet
    2. Ja har set tapetet, det er måske lidt for tøset og prøvede også at regne prisen ud: 3100 kr!!! For en endevæg på et børneværelse - ved med sikkerhed at jeg kan gøre det billigere med maling :-)

      Det skal lige siges at hendes værelse er temmelig stort og det gør det jo bestemt ikke billigere med fototapet.

      Slet
  17. Fine illustrationer. Hvordan har du lavet dem så ens? På computeren?

    Hilsen
    Mette
    (bade-and@hotmail.com)

    SvarSlet
    Svar
    1. Udgangspunktet er egntligt et billede fundet via google - der er tegnet over og scannet på computeren - derefter er det bare kopieret.
      Mvh Tina

      Slet
  18. Nummer 1!
    Det dufter af en varm sommerdag. Kan næsten mærke græsset mellem tæerne og høre fuglene!!
    Tror det bliver vildt flot!!

    SvarSlet
  19. Favoritten er klart nr 1, men du skal nok have for øje at den låser dig fast i disse farver, hvor når 2 har flere farver ind over og de er mere dæmpet så her vil andre farver også kunne indgå.

    SvarSlet
  20. Jeg synes, de er rigtig fine begge to!!
    Jeg vælger dog nr. 2, fordi jeg synes, den virker lysest og tænker, at den vil skabe mest lys på væggen i værelset.

    Glæder mig til at se det færdige resultat! :)
    VHS Rikke

    SvarSlet
  21. Synes farverne på nr. 1 er fedest :-) og måske er det også de farver, der på sigt vil falde i din datters smag længst tid - de andre er lidt mere småpige farver....
    Mvh Anna (enmorblivertil.blogspot.com)

    SvarSlet
  22. Nr 1 ville jeg vælge, fordi de fleste små piger har en lilla periode efter den lyserøde:-)

    SvarSlet
  23. De er smukke på hver sin måde... Måske løsningen kan være at male dem på en mdf-plade, altså på hver sin side, og så stille den (skrue den fast) op ad væggen, så kan den vendes engang imellem?

    SvarSlet
  24. Jeg er vild med den øverste fordi jeg synes det er sådan nogle varme farver:-)
    Den nederste er også fed og ville måske give mere lys til rummet - jeg forstår dit dilemma, men jeg ville nok alligevel vælge den øverste:-)
    Smukker er de hvertfald!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...