fredag den 15. juli 2011

Sommerferie klar

Jeg har har så travlt i denne uge at jeg næste ikke har nået forbi bloggen. Jeg har forsøgt at få streget alle ting af min "må gerne ordnes inden sommerferien" - listen. Og nu kan jeg så helt stolt konkludere at jeg har nået det hele. Se bare her:


Jeg har klippet efeu, hvilket bestemt ikke var uden møg og besvær. Manden havde gødet det lige rigeligt, så det kravlede en halv meter hen af græsplænen, havde dækket rutsjebanen og var godt igang med at bekæmpe hækken. Jeg klippede og klippede i to dage, men var da fast besluttet på at det var mig der skulle vinde den kamp. Det kostede mig to vabler på tommelfingerne, men ellers overlever jeg.



Tøsebarnets badebassin er blevet tømt og rengjort. Vandet var temmelig beskidt og ulækkert, men det bliver det jo hurtigt. Den er nu lagt på hylden mens vi er på ferie og så må vi jo se om vejret tillader om den kommer frem igen.


Jeg fik også tømt diverse buske i haven for bær. En hulens masse solbær, en god skål hindbær og en skål ribs. Der var stadig en masse ribs tilbage, men for at sige det lige ud - så gad jeg ikke mere. Men tror også det går alligevel. Nogle af hindbærerne og solbærerne er lavet til marmelade, mens resten er lagt i fryseren.







Dette er så vores dejlige gårdsplads, og bemærk lige at jeg har fjernet alt ukrudt mellem fliser og der er fejet. Samme tur fik vores 20 meter lange indkørsel, dog var det manden der fik lov til at feje.

Hækken fik også en tur hele vejen rundt, så udenfor er alt ordnet. Det var smadder hårdt og ikke særlig sjovt men hvor er det da en lækker fornemmelse man har her bagefter. Jeg er generelt ikke begejstret for havearbejde, men vil som de fleste andre gerne have at det ser kønt ud og sidde på terressen og nyde den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...